Afdelingscoördinator Stichting Humanitas Akropolis Rotterdam, Zorg met verblijf (IMZ), 32 uur per week

Voor ons verpleeghuis Akropolis zijn wij op zoek naar een enthousiaste afdelingscoördinator!

Zorgregio Humanitas Hillegersberg-Schiebroek en Overschie (HSO) bestaat uit het verpleeghuis Akropolis – de Gerrit Spronkersflat – de Zilverlinde – de Berberishof en de Schiebroekse Parkflat. Centraal staat Akropolis dat bestaat uit twaalf verdiepingen met daarin het verpleeghuis voor zowel de Somatische zorgvraag als de Psychogeriatrie (demente) zorgvraag van cliënten.

De rol
Als afdelingscoördinator in Akropolis ben je verantwoordelijk voor de aansturing twee zorgteams. In totaal bevat een zorgteam circa 25-40 teamleden bestaande uit verpleegkundigen, contactverzorgenden, welzijnsmedewerkers, helpende en gastvrouwen. Je werkt nauw samen met de (kwaliteits)verpleegkundige en rapporteert aan de locatiemanager.

In deze uitdagende en afwisselende rol draag je zorg voor een effectieve en efficiënte inzet van je teamleden en het bewaken van de kwaliteit van het zorgproces. Waar nodig spring je bij in de dagelijkse verpleging, verzorging en begeleiding en speel je in op de actuele situaties die je signaleert binnen je team’s.

Een ander belangrijk onderdeel van je rol als afdelingscoördinator in Akropolis is het realiseren van de samenwerking met het multidisciplinair behandelteam, de facilitaire dienst en andere ondersteunende diensten. Je bespreekt verbetervoorstellen ten aanzien van de cliëntenzorg en werkmethoden met medewerkers en locatiemanager en met z’n allen richten jullie je constante verbetering binnen alle onderwerpen.

Een leuke en uitdagende rol voor een gedreven zorg professional die in ieder probleem de oplossing ziet!

Om bij ons aan de slag te gaan als afdelingscoördinator heb je een opleiding in zorg of welzijn en een aantal relevante jaren werkervaring. Je werk- en denkniveau is MBO+/ HBO en je beschikt over goede communicatieve, sociale en leidinggevende vaardigheden. Verder:

• Heb je ervaring met het primaire zorgproces op orde te brengen en te houden;
  • Beschik je over coördinerende/ leidinggevende ervaring waardoor je bekend bent met alle zaken die daarbij komen kijken (denk aan verzuimbegeleiding, jaargesprekken, bezetting en kwaliteit van het team etc.). De administratieve taken die hierbij komen kijken zijn je niet vreemd;
  • Ben je enthousiast, initiatiefrijk en overtuigend. Je beschikt over een grote dosis inlevingsvermogen en je bent in staat je team te motiveren.

• Een uitdagende opdracht, lerende organisatie, collegiale samenwerking en zelfstandigheid;
  • Een arbeidsovereenkomst in eerste instantie voor 1 jaar;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, doorscholing en/of deskundigheidsbevordering.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gine Vredeveld, Locatiemanager Akropolis via telefoonnummer 010-2713800 of 06-22898228 of email: gvredeveld@stichtinghumanitas.nl.

Stuur je sollicitatiebrief en CV naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website: Solliciteer direct.

Stichting Humanitas te Rotterdam biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen – van 0 tot 100+ – die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 3500 medewerkers en 2500 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl. De zorg aan mensen die dat nodig hebben, van jong tot oud, is volop in ontwikkeling.