Strategisch inkoper Stichting Humanitas Rotterdam (32-36 uur p/w)

De afdeling

De afdeling inkoop bestaat nu uit één inkoper en een ondersteunende collega. Wegens de toegenomen complexiteit van de inkoop, gecombineerd met een noodzakelijke efficiëntieslag, zijn wij op zoek naar een strategisch inkoper. Deze krijgt als opdracht mee de inkoop van Stichting Humanitas naar een strategisch niveau te brengen.

Dit ga je doen:

• Je adviseert de manager Facilitair, Directie en Raad van Bestuur op alle aspecten van inkoop;
  • Je centraliseert de inkoop, welke nu nog versnipperd door de organisatie plaatsvindt;
  • Je hebt de regie over inkooptrajecten, inclusief tenders en aanbestedingstrajecten;
  • Je stelt het inkoop-, leveranciers- en klantbeleid op;
  • Je verbindt de interne klant met jouw afdeling en betrekt hen bij het maken van contractafspraken;
  • Je werkt samen met Business control aan real-time inzicht in alle uitgaven;
  • Je denkt en bouwt mee aan het opzetten van eProcurement;
  • Je stelt het jaarplan Inkoop op, als onderdeel van het jaarplan Facilitair;
  • Je legt verantwoording af middels maandrapportages.

Wie ben jij

Je hebt een visie op (het opzetten van gecoördineerde) inkoop en weet dit om te zetten naar adequate inkoopprocessen en –beleid. Je gaat tactvol om met uiteenlopende belangen en weet deze te overbruggen. Je krijgt energie van het ontvlechten van de huidige processen en het bouwen van een nieuwe structuur (dat dit de nodige tijd kost, spreekt voor zich). Jouw kracht ligt in het afstemmen met en samenbrengen van betrokken afdelingen en leveranciers. Je bent een self-starter die zijn eigen doelen stelt en deze ook behaalt.
Wij vragen verder:

• Een relevante opleiding op minimaal HBO+ niveau;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol;
  • Een groot doorzettingsvermogen;
  • Sterke onderhandelingsvaardigheden;
  • Overtuigingskracht;
  • Actuele kennis van marktontwikkelingen;
  • Een sociaal-zakelijke mindset;
  • Affiniteit met de zorg is een sterke pré.

• Een omgeving die je uitdaagt en die jouw initiatief en ideeën verwelkomt;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32-36 uur per week voor de duur van 12 maanden met de intentie deze te verlengen;
  • Flexibiliteit in werktijden;
  • Een passende beloning volgens de cao VVT;
  • Eindejaarsuitkering van 8,33% van het jaarsalaris;
  • Een laptop en een mobiele telefoon.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dennis Faas, Manager Facilitair via telefoonnummer 06-83145215.

Digitaal solliciteren: stuur je sollicitatiebrief en CV naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website: Solliciteer direct.

Strategisch inkoper Stichting Humanitas Rotterdam (32-36 uur p/w)