Afdelingscoördinator Stichting Humanitas Locatie de Leeuwenhoek, Zorg met verblijf (IMZ), 28 uur per week

Voor de somatische afdeling van ons verpleeghuis “de Leeuwenhoek” zijn wij op zoek naar een enthousiaste afdelingscoördinator!

De Leeuwenhoek

De Leeuwenhoek is een kleurrijk huis vol creativiteit, cultuur en ontwikkeling waar we met enthousiaste collega’s bouwen aan een hecht team en het geven van kwaliteit van leven aan onze bewoners. Op deze locatie wonen zowel cliënten met een somatische, psychogeriatrische indicatie en hebben (ook) een GGZ indicatie. Daarvoor zijn ook SPV-ers op de afdeling. Veel bewoners wonen hun hele leven al in deze kleurrijke historische buurt. Onze 99 bewoners vormen met circa 55 vrijwilligers en 109 collega’s een hechte gemeenschap midden in bruisend Rotterdam op de West Kruiskade op loopafstand van het Centraal Station. In deze gemeenschap zijn we gewend om open met elkaar in gesprek te gaan. Daardoor werken we met heel veel plezier en enthousiasme op deze bijzondere plek.

De rol

Als afdelingscoördinator op de Leeuwenhoek ben je verantwoordelijk voor de aansturing van 1 zorgteam. In totaal bevat een zorgteam circa 25- 30 teamleden bestaande uit verpleegkundigen, contactverzorgenden, welzijnsmedewerkers, helpende en gastvrouwen. Je werkt nauw samen met de verpleegkundige en rapporteert aan de locatiemanager.

In deze uitdagende en afwisselende rol draag je zorg voor een effectieve en efficiënte inzet van je teamleden en het bewaken van de kwaliteit van het zorgproces. Waar nodig spring je bij in de dagelijkse verpleging, verzorging en begeleiding en speel je in op de actuele situaties die je signaleert binnen je team.

Een ander belangrijk onderdeel van je rol als afdelingscoördinator op de Leeuwenhoek is het realiseren van de samenwerking met het multidisciplinair behandelteam, de facilitaire dienst en andere ondersteunende diensten. Je bespreekt verbetervoorstellen ten aanzien van de cliëntenzorg en werkmethoden met medewerkers en locatiemanager en met z’n allen richten jullie je constante verbetering binnen alle onderwerpen.

Een leuke en uitdagende rol voor een gedreven zorg professional die in ieder probleem de oplossing ziet!

Om bij ons aan de slag te gaan als afdelingscoördinator heb je een opleiding in zorg of welzijn en een aantal relevante jaren werkervaring. Je werk- en denkniveau is MBO+/ HBO en je beschikt over goede communicatieve, sociale en leidinggevende vaardigheden. Verder:

• Heb je ervaring met het primaire zorgproces op orde te brengen en te houden;
  • Beschik je over leidinggevende ervaring waardoor je bekend bent met alle zaken die daarbij komen kijken (denk aan verzuimbegeleiding, jaargesprekken, bezetting en kwaliteit van het team etc.). De administratieve taken die hierbij komen kijken zijn je niet vreemd;
  • Ben je enthousiast, initiatiefrijk en overtuigend. Je beschikt over een grote dosis inlevingsvermogen en je bent in staat je team te motiveren.

• Een uitdagende opdracht, lerende organisatie, collegiale samenwerking en zelfstandigheid;
  • Een arbeidsovereenkomst in eerste instantie voor 1 jaar;
  • Salariëring conform de CAO VVT;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, doorscholing en/of deskundigheidsbevordering.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Elvin Moerland via 06-19933573 of emoerland@stichtinghumanitas.nl.

Stuur je sollicitatiebrief en CV naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website:Solliciteer direct .

Stichting Humanitas te Rotterdam biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen – van 0 tot 100+ – die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 3500 medewerkers en 2500 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl. De zorg aan mensen die dat nodig hebben, van jong tot oud, is volop in ontwikkeling.