Ervaren Zorgbemiddelaar Stichting Humanitas Rotterdam 24-32 uur per week

De organisatie

Stichting Humanitas (Rotterdam, Capelle ad IJssel en Spijkenisse) biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen – van 0 tot 100+ – die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 3500 medewerkers en 2500 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl. De zorg aan mensen die dat nodig hebben, van jong tot oud, is volop in ontwikkeling. Dat geldt ook voor de afdeling én deze functie, je komt niet in een gespreid bedje terecht.

Dit ga je doen

Het doel van de functie is het bemiddelen van alle vormen van spoed- en niet spoedzorgvragen. Je inventariseert de zorgvraag, voert telefonisch triagegesprekken en denkt actief mee in het beoordelen en organiseren van de best passende zorg. Het adviseren van cliënten, mantelzorgers en verwijzers is hier onderdeel van. Je onderzoekt de meest geschikte zorgfinanciering en aanbod voor een passende plaatsing (met een juiste verantwoording), binnen of buiten Humanitas. Vanzelfsprekend respecteer en bewaak je de belangen van de klant en de betrokken verwijzers én registreer je alle acties in de betreffende systemen. Je bent verantwoordelijk voor een complete administratieve overdracht naar de partij die de zorg gaat leveren.

Verder onderhoud je relaties met huisartsen, ziekenhuizen, CIZ en andere zorgaanbieders met betrekking tot de bemiddeling, het verzamelen van informatie en het geven van voorlichting over zorgvoorzieningen. Je adviseert managers, behandelaars en locaties op het gebied van wet- en regelgeving en hiaten in het aanbod.

Wie ben jij

Jij hebt hart voor de zorg en kunt je verplaatsen in cliënt én zorgverlener. Het onderhandelen en afstemmen met de verschillende partijen gaat jou goed af. Je bent resultaatgericht en weet voet bij stuk te houden zonder de verhoudingen op scherp te zetten. Je bent de deskundige sparringpartner voor verwijzers, cliënten en interne klanten. Onder druk (van onvoorziene spoedvragen) blijf jij correct in samenwerking en communicatie. Snel schakelen tussen verschillende casussen, financieringsstromen & producten, goed plannen en organiseren, initiatief tonen, analytisch lezen en scherp kunnen luisteren zijn dingen die jij bij jezelf herkent. Tot slot ben je in staat en bereid om overstijgend en onafhankelijk te denken, buiten de eigen organisatie om.

Wij vragen verder:

• Een relevante verpleegkundige opleiding op minimaal MBO 4-niveau. HBO werk- en denkniveau is gewenst, een HBO diploma is een pré.
  • Registratie in het kwaliteitsregister en BIG geregistreerd;
  • Ervaring in een vergelijkbare rol of relevante zorgfunctie;
  • Uitgebreide kennis op het gebied van indicatiestelling (WLZ, ZVW, en WMO) en wet- en regelgeving en beleidsregels in de zorg;
  • Kennis van ziektebeelden, effecten van medicatie, klantsituatie, mate van zelfredzaamheid c.q. zelfzorgtekorten;
  • Vaardigheid met geautomatiseerde systemen;
  • Bereidheid om (in ploegendienst) ook avonden (tot 23:00) en weekenden te werken.

• Een prima sfeer en collegiale samenwerking;
  • Begeleiding en coaching bij persoonlijke ontwikkeling;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 24-32 uur per week voor de duur van 12 maanden met de intentie deze te verlengen;
  • Salaris volgens FWG 50 cao VVT (max €3707,65 per maand o.b.v. 36u per week), inclusief onregelmatigheidstoeslag
  • Eindejaarsuitkering van 8,33% van het jaarsalaris;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden;

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Nicole van Namen via telefoonnummer 06-22522549 of mailadres: NvanNamen@stichtinghumanitas.nl

Verpleegkundige en Verzorgende Advies Raad (VAR)
Stichting Humanitas heeft een Verpleegkundige en Verzorgende Advies Raad (VAR) die adviseert over zorginhoudelijke zaken die direct van invloed zijn op de werkvloer. Gevraagd en ongevraagd. Bij het adviseren houdt de VAR zoveel mogelijk rekening houden met de beroepspraktijk. De adviezen dragen bij aan de professionalisering van de verpleegkundige en verzorgende beroepsgroep.

Digitaal solliciteren: stuur je sollicitatiebrief en CV naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via het formulier op de website: Solliciteer direct.

Ervaren Zorgbemiddelaar Stichting Humanitas Rotterdam 24-32 uur per week