GGZ-begeleider Stichting Humanitas Rotterdam, de Skala 24 – 32 uur per week

Wij zoeken een GGZ begeleider voor onze begeleide woonvoorziening Skala, locatie Steenplaat. Een enthousiaste collega, die kwetsbare Rotterdammers met een psychiatrisch en/of verslaving gaat begeleiden. Je hebt passie voor deze mensen en weet hoe je hen kunt activeren. Houd jij van uitdaging en sta je stevig in je schoenen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

Wij zijn twee teams die begeleiding en zorg bieden aan alcohol- en/of drugsverslaafde cliënten van 55 jaar en ouder, deels met een dak- en/of thuisloos verleden. Er is sprake van GGZ problematiek, in veel gevallen dubbel (zowel verslaving als psychiatrisch). Veel van deze cliënten behoren tot de zogenaamde groep van zorgmijders, die met veel geduld en expertise van ons team begeleiding hebben geaccepteerd en daarmee geen overlast meer veroorzaken voor hun omgeving.

Wat ga je doen?

Heb jij je diploma Social work/ SPH en meerdere jaren ervaring als bijvoorbeeld groepsleider/werker, persoonlijk begeleider of woonbegeleider in een psychiatrische instelling of iets anders binnen de GGZ, dan ben jij de social worker die we zoeken!

Wij zijn op zoek naar een creatieve begeleider voor het ontwikkelen van activiteiten binnen onze woonlocatie De Skala. Je draagt zo direct bij aan het verbeteren van de kwaliteit van leven van onze bewoners. Het uitgangspunt hierbij is dat iedereen zijn dag zinvol kan vullen. Het bieden en ontwikkelen van dagactivering die aansluit bij de wensen, de mogelijkheden en de (potentiële) krachten van de bewoners is een uitdaging die bij je past. Vanuit de opgestelde zorgplannen worden activiteiten ontwikkeld welke passen bij de bewoner. De op te zetten activiteiten zijn gericht op de belevingswereld en ontwikkeling van de bewoner en zijn dus voor iedereen anders.

De (meervoudige) problematiek al dan niet gecombineerd met verslaving van de bewoners vraagt om verzorging, begeleiding en consequente dagprogramma’s, structuur en aandacht. Je kunt de zorgvisie van Humanitas vertalen naar de begeleiding van de bewoners.

Wij zijn op zoek naar een collega met een agogische achtergrond, met de volgende eigenschappen:

• Vermogen om te stimuleren, activeren en motiveren;
  • Flexibiliteit, creativiteit en snel kunnen anticiperen op diverse situaties;
  • Stressbestendig;
  • Zelfstandig;
  • Iemand die stevig in zijn schoenen staat;
  • Goede sociale vaardigheden;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, aangepast aan de doelgroep en situatie;
  • Bevoegd en bekwaam zijn in diverse verpleegtechnische handelingen.

• Een dienstverband van gemiddeld 28 – 32 uur per week;
  • Salariëring conform de CAO- VVT, afhankelijk van leeftijd en ervaring;
  • Een uitdagende werkplek;
  • Een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden.

Informatie & sollicitatie

Je kunt solliciteren door te mailen naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of door het sollicitatieformulier op onze website in te vullen: Solliciteer direct. Mocht je vragen hebben, bel dan naar Anneloes Vlasblom, manager GGZ, telefoonnummer 06-30633313.

Als je CV en motivatie geschikt zijn, nodigen we je graag uit voor een kop koffie. Bevalt de kennismaking van beide kanten goed, dan word je uitgenodigd voor een tweede gesprek. Als we beiden positief zijn, dan kun je per direct aan de slag.

GGZ-begeleider Stichting Humanitas Rotterdam, de Skala 24 – 32 uur per week