Locatiemanager Stichting Humanitas Akropolis 32-36 uur per week

Stichting Humanitas zoekt een locatiemanager voor locatie Akropolis, een groot verpleeghuis gelegen in de Rotterdamse wijk Hillegersberg – Schiebroek

Al 75 jaar is Humanitas in de regio Rotterdam Rijnmond een begrip en manifesteert zich breed op vrijwel alle fronten van wonen, welzijn en zorg voor met name ouderen alsmede op het vlak van Welzijn en Hulpverlening. Humanitas is op dat gebied in de regio Rijnmond een begrip en opereert inmiddels van Hoek van Holland tot de gemeente Capelle aan den IJssel en van Bergschenhoek tot Spijkenisse.

Humanitas helpt mensen hun leven op hun eigen manier te blijven leven. Zo zelfstandig mogelijk. Daarbij vinden wij levensvreugde, geluk, het allerbelangrijkste. Voor alle medewerkers van Humanitas, inclusief vrijwilligers, is “ja zeggen” door de jaren heen een tweede natuur geworden. Wij denken en handelen in mogelijkheden en kansen.

Akropolis is de grootste locatie van Humanitas, dit verpleeghuis telt twaalf verdiepingen en biedt een thuis aan 225 bewoners. Op dit moment verblijven er psychogeriatrische bewoners en bewoners die zorg nodig hebben vanuit lichamelijke beperkingen. Een locatie met een levendige historie en een begrip in Rotterdam. De locatie staat op de nominatie voor nieuwbouw en herontwikkeling van eigentijds wonen met welzijn en zorg voor ouderen, waardoor de locatiemanager ook een belangrijke opgave krijgt op dit gebied.

Als locatiemanager ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de locatie Akropolis. Samen met zes afdelingscoördinatoren geef je sturing aan de reeds in gang gezette veranderingsprocessen waarbij de nadruk ligt op een combinatie van warme zorg en zakelijkheid om deze grote locatie verder te ontwikkelen tot een locatie waar het aangenaam wonen en werken is.

Je bent als locatiemanager ook de trekker van het verder positioneren van de locatie in de wijk verantwoordelijk voor het samen met de andere domeinen van Humanitas en andere partners in de wijk en stad invulling geven aan wijkgericht werken.

Als locatiemanager ben je het boegbeeld. Op inspirerende wijze stimuleer je het zelfoplossend vermogen van de medewerkers in hun verantwoordelijkheid om de kwaliteit van zorg en welzijn voor de bewoners te bevorderen.

Naast je verantwoordelijkheid voor het dagelijks reilen en zeilen binnen je eigen locatie heb je als MT lid binnen het domein Zorg met Verblijf een brede verantwoordelijkheid inclusief een inhoudelijke portefeuille die je effectief en in samenspraak met je MT collega’s weet in te vullen.

Kern/doel van de functie:

• Integraal leidinggevende van de locatie en lid van het Management Team Zorg met Verblijf;
  • Verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling naar een kwalitatief hoogwaardige, effectief en efficiënt georganiseerde locatie, waar de bewoners een zo goed mogelijke kwaliteit van leven wordt geboden;
  • Verantwoordelijk voor de duurzaamheid van de locatie door toezien op een gezonde bedrijfsvoering (doelmatig, efficiënt en productief);
  • Faciliterende rol richting de teams: ruimte scheppen en randvoorwaarden creëren;
  • Afstemming met de afdelingscoördinatoren over rolverdeling en nabijheid ten opzichte van de teams;
  • Inspirator voor vernieuwingen, ontwikkelingen en veranderingen die de zorg aan de bewoners verbetert, medewerkers meer werkplezier geeft en/of doelmatigheid verhoogt;
  • In afstemming met de directie Zorg met Verblijf de locatie vertegenwoordigen in diverse externe contacten zoals bijv. in het kader van (het aangaan van) samenwerkingsverbanden en/of het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten.

Je profiel

Je bent een betrokken, enthousiaste en ondernemende manager met hart voor de ouderenzorg en de mensen die er werken. Je hebt een HBO+ werk- en denkniveau, een opleiding op minimaal HBO-niveau aangevuld met een management en/of een bedrijfskundige opleiding. Je hebt ruime ervaring in een vergelijkbare functie. Je hebt affiniteit met cultuursensitief en wijkgericht werken.
Jouw stijl van leidinggeven is mensgericht, coachend en je weet jouw medewerkers te stimuleren en te motiveren om het beste uit zichzelf te halen. Je hebt ervaring met het leiding geven aan taakverantwoordelijke teams in ontwikkeling. Je bent in staat om verbinding te leggen tussen bewoners, medewerkers, familie/naasten en wijkbezoekers in de context van Akropolis. Je bent samenwerkingsgericht, binnen en buiten de locatie en Humanitas. Een echte bruggenbouwer met lef en empathie.

Ons aanbod:

• Gezellige, levendige werkplek met veel mogelijkheden en collegiale samenwerking;
  • Uitdagende locatie gezien omvang, kwaliteitsverbetertrajecten en nieuwbouwplannen;
  • Contract van 32-36 uur;
  • Passende salariëring conform de CAO VVT;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de beschikking over een smartphone en laptop.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met een van de directeuren Zorg met Verblijf: Mieke van Gorcom of Suzan Willems via ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 010-2713800.

Digitaal solliciteren: stuur je sollicitatiebrief en CV voor 1 juli 2021 naar: sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of solliciteer via dit sollicitatieformulier:Solliciteer direct.

De sollicitatiegesprekken worden gevoerd in week 28. De eerste ronde zal op maandag 12 juli a.s. plaatsvinden.

Locatiemanager Stichting Humanitas Akropolis 32-36 uur per week