Welzijnsmedewerker Dagbesteding (oproep)

Voor de Dagbesteding zoeken wij een welzijnsmedewerker die graag een zinvolle dag wil creëren voor onze bewoners/cliënten. Ben jij een gediplomeerde welzijnsmedewerker die het leuk vind om te pionieren en bij te dragen aan de ontwikkeling van deze dagbesteding? Lees dan verder.

Waar ga jij werken?

Dagbesteding
Humanitas biedt dagbesteding aan op 10 verschillende locaties in de regio Rijnmond. Op elke locatie is er een dagbestedingsgroep met welzijnsmedewerkers en vrijwilligers. Met deze vorm van dagbesteding kunnen onze cliënten een zinvolle dag beleven. Mantelverzorgers worden ondersteund met advies en krijgen antwoorden op vragen en zien dat hun naaste een zinvolle en waardevolle dag beleeft.

Hoe ziet jouw rol eruit?

Met onze vorm van dagbesteding staat de cliënt/deelnemer centraal: we willen een zinvolle en waardevolle dag creëren. Het programma-aanbod is afgestemd op de cliënt/deelnemer zelf. We beginnen met een gesprek of wandeling waarin de cliënt/deelnemer aangeeft waar de behoefte ligt. Denk aan muziek draaien, koken of een creatieve bezigheid.

In jouw rol luister en stimuleer je en draag je actief bij aan de sfeer. Je ondersteunt mantelverzorgers in advies en geeft antwoorden op hun vragen.
In deze functie doen wij graag een beroep op jouw verbindende, creatieve en organisatorische karakter. Je weet jouw enthousiasme en goede zin over te brengen met als doel het motiveren en in beweging krijgen van de cliënten/deelnemers.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

• Mede zorgdragen voor het activiteitenaanbod;
  • Activiteiten afstemmen op ontspanning, vergroten van zelfvertrouwen van onze cliënten/deelnemers en opbouwen van een dagelijks ritme in onze dagbesteding;
  • Voeren van motiverende gesprekken, doorverwijzen en een luisterend oor bieden;
  • Ondersteuning en advies geven aan mantelzorgers.

Als welzijnsmedewerker dagbesteding (oproep) werk je op verschillende locaties tijdens vakantie en ziekte van collega’s.

Dit ben jij

Het is belangrijk dat je zelfstandig kunt werken, maar ook in teamverband goed functioneert. Je bent creatief en innoverend. Je hebt een uitstekend organisatietalent en beschikt over een goede mondelingen vaardigheden om de deelnemers te stimuleren tot het zelf uitvoeren van de activiteiten.

Verder vragen wij:

• Relevante beroepsopleiding niveau 4 (bijvoorbeeld SPW4/MMZ4) of een relevant diploma op MBO 3-niveau en hebt door kennis en ervaring een niveau 4 denkniveau verworven;
  • Kennis van en ervaring met dementie, psychiatrie en sociaal isolement binnen de zorg;
  • Affiniteit met de doelgroep jonge mensen met dementie;
  • Je bent standvastig en je hebt inlevingsvermogen;
  • Het werken op woensdag en vrijdag is voor jou geen probleem.

• Een informele bedrijfscultuur en collegiale samenwerking;
  • Een aanstelling op oproepbasis;
  • Salariëring in FWG 35, conform de CAO VVT, het salaris bedraagt minimaal € 2.200,70 en maximaal €2.937,68 bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering van 8,33%, vakantiegeld van 8%, een fietsplan en collectieve zorgverzekeringen;

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Annemieke Post, manager dagbesteding en ontmoeten. Je kunt haar bereiken via 0612866367.

Hebben wij je interesse gewekt? Stuur dan je sollicitatiebrief met CV onder melding van ”Welzijnsmedewerker Dagbesteding” in de onderwerpregel naar: sollicitanten@stichtinghumanitas.nl of stuur beide documenten via deze sollicitatieknop Solliciteer direct. Vergeet hierbij niet om te vermelden op welke vacature je solliciteert.

De vacature staat intern en extern uit. Interne kandidaten hebben voorrang bij gelijke geschiktheid.

Welzijnsmedewerker Dagbesteding (oproep)