Senior Informatieanalist

Wil jij een bijdrage leveren aan de digitale ontwikkeling van onze zorg- en welzijnsmedewerkers? Kom dan ons team versterken als Senior informatieanalist! Bij Humanitas krijg jij ruimte om met jouw talent te werken aan verschillende projecten binnen een omgeving waar expertise en innovatieve ideeën centraal staan.

Waar ga je werken?

Je gaat aan de slag op het kantoor van Humanitas in Rotterdam Hillegersberg. Samen met jouw team zorg je ervoor dat de ICT-omgeving voldoet aan hoge standaarden en aansluit bij ontwikkelingen en behoefte (binnen de organisatie). Deze locatie is goed bereikbaar met openbaar vervoer en beschikt over voldoende gratis parkeergelegenheid.

Onze organisatie heeft te maken met een grote automatiserings- en technologische inhaalslag. Aanleiding zijn de business strategieën (thema’s) op het gebied van maatschappelijke digitalisering, onze visie op zelforganisatie, informatiebeveiliging in brede zin en Cloud dienstverlening. De afdeling ICT adviseert bij het definiëren en vertalen van deze thema’s naar veranderingen in de bedrijfsvoering en de ondersteuning van de bedrijfsvoering met ICT.

Hoe ziet jouw rol eruit?

Dit is een functie waarin jij voldoende uitdaging krijgt om je expertise in te zetten om met ons mee te bouwen aan ontwikkeling. Jij bent één van de pioniers in ons informatielandschap. Dankzij jouw inspanningen beschikt informatievoorziening binnen Humanitas op korte termijn over een solide basis. Dit onderwerp is essentieel, informatievoorziening gaat namelijk een steeds nadrukkelijkere rol spelen in de bedrijfsvoering. Je krijgt de kans om deze rol deels zelf vorm te geven waarbij we je graag inzetten op jouw kwaliteiten.

Als Senior informatieanalist ben je in staat om inzicht te krijgen in de informatievoorziening en de behoeften en eisen van de verschillende stakeholders van de organisatie om deze in kaart te brengen. Je adviseert op strategisch en operationeel niveau en levert een bijdrage aan de informatie-architectuur.

Je caseload bestaat o.a. uit:

• Het opzetten en implementeren van een informatiemanagementplan;
  • Vormgeven van de IM roadmap m.b.t. digitalisering;
  • Het proactief volgen van de markt t.a.v. nieuwe ontwikkeling m.b.t. digitalisering en hierin een advies geven;
  • Inventariseren van wensen van de gebruikers, bepalen van de werkwijze en het prioriteren van verzoeken en het opstellen van een veranderplan;
  • Afstemmen met verschillende betrokkenen, zowel intern als extern;
  • Realiseren van het gewenste informatieproduct en het monitoren van de voortgang van het van het veranderproces en zorgdragen voor de implementatie;
  • Adviseren over mogelijkheden voor vernieuwing en verbetering van informatieproducten en de beveiliging hiervan;
  • Ontwikkelen en delen van het strategisch beleid en het leveren van een bijdrage aan het meerjaren informatiebeleidsplan;
  • Leveren van een bijdrage aan het meerjaren informatiebeleidsplan.

Welke talenten en ervaring neem je mee?

Jij bent een echte analyticus die graag maatwerktoepassingen ontwerpt. Je staat met je voeten in de klei, je bent een bouwer die ziet wat er moet gebeuren en doet dit vervolgens ook! Je bent in staat om de vraag achter de vraag te definiëren en daagt hierop de diverse stakeholders ook uit. Je bent in staat overzicht te houden in je caseload en je kunt procesmatig denken en te werk gaan.

Wij vragen:

• Een HBO diploma op het gebied van zorg- en bedrijfsinformatie of vergelijkbaar, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante ervaring;
  • Sterk ontwikkelde analytische vaardigheden;
  • Sociale vaardigheden met overtuigingskracht.

• Een uitdagende opdracht, lerende organisatie, collegiale samenwerking en zelfstandigheid;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 28-36 uur per week (afgestemd op jouw voorkeur);
  • Salariëring in FWG 60, conform de CAO VVT, het salaris bedraagt minimaal € 3.399,01 en maximaal € 5.045,55 bruto per maand bij een 36-urige werkweek ;
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals loopbaan- en ontwikkelingsmogelijkheden, een eindejaarsuitkering van 8,33%, 8% vakantiegeld, fietsplan en collectieve zorgverzekeringen;

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Raoul Graham, Manager ICT via telefoonnummer 06-58776717. Wil je een dagje sfeer proeven of een koffie gesprek? Neem dan ook contact met ons op.

Stuur je sollicitatiebrief en cv onder vermelding van “Senior informatieanalist” via deze sollicitatieknop Solliciteer direct of mail beide documenten naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Senior Informatieanalist