Psycholoog seksualiteit en intimiteit, kortdurend project

Stichting Humanitas is voor een project op zoek naar een psycholoog met affiniteit voor het thema intimiteit en seksualiteit binnen de VVT. Vind jij het interessant om een leerlijn met ons op te zetten om onze cliënten en medewerkers goed te kunnen voorlichten? Dan is deze opdracht voor 48 uur zeker de moeite waard.

Intimiteit en seksualiteit is een basisbehoefte van ieder mens. Iedereen heeft het recht dit vorm te geven binnen de eigen mogelijkheden en behoeften. Voor ouderen is intimiteit en seksualiteit ook een belangrijk thema. De praktijk leert dat het thema flink onderbelicht is en dat de kennis onder de maat is om de cliënten hierin tegemoet te komen. Zowel vanuit de cliënt als de medewerkers is er een wens om hierin gehoord te worden en dit vorm te geven.

De opdracht

Het doel is om een beleid omtrent intimiteit en seksualiteit op te stellen en te implementeren binnen Stichting Humanitas. Het is belangrijk dat Humanitas beleid formuleert en haar medewerkers handvatten en richtlijnen geeft op dit gebied. Beleid biedt een houvast om het thema intimiteit en seksualiteit een structurele plek te geven binnen de organisatie. Er kan handelingsverlegenheid bij medewerkers zijn omtrent dit thema. Daarnaast weten bewoners wat ze van de organisatie kunnen verwachten en wat de mogelijkheden zijn voor het kunnen beleven van intimiteit en seksualiteit op een voor hen prettige manier. Medewerkers weten hoe zij de cliënten kunnen ondersteunen omtrent hun vragen rondom seksualiteit en intimiteit. Duidelijke afspraken en richtlijnen zijn hierin noodzakelijk en zullen een positief effect hebben op de tevredenheid van medewerkers en cliënten.

Aan dit project ga je multidisciplinair werken. Humanitas is op zoek naar een psycholoog die dit project kan begeleiden door het opzetten van een leerlijn.

Opzet leerlijn:

• Informatie filmpjes;
  • E-learning modules;
  • E-learning casuïstiek + aanpak/bespreekbaar maken + hulpmiddelen + grensoverschrijdend gedrag;
  • Opzetten van een inloopspreekuur en webinar.

Welke talenten en ervaring neem jij mee?

• Afgeronde universitaire opleiding psychologie;
  • Ervaring met projecten;
  • Affiniteit voor thema intimiteit en seksualiteit binnen de VVT;
  • Een (pro-)actieve, ondernemende, enthousiasmerende en betrokken rol;
  • Ervaring in de verpleeghuiszorg, bezit van een rijbewijs, BAPD registratie en VGCT registratie zijn een pré.

• Een plezierige en collegiale werksfeer;
  • Salariëring in FWG 65, conform de CAO VVT, het salaris bedraagt minimaal € 3.942,98 en maximaal € 5.939,16 bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
  • Een opdracht voor de duur van 48 uur (in onderling overleg).

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met Els van Overbeek, Stafadviseur via telefoonnummer 06-5875 2969. Zij beantwoordt je vragen graag.

Stuur je sollicitatiebrief en cv onder vermelding van “opdracht psycholoog” via deze sollicitatieknop Solliciteer direct of mail beide documenten naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl.

Psycholoog seksualiteit en intimiteit, kortdurend project