Functionaris Gegevensbescherming

Ben jij een expert die alles weet over privacy en gegevensbescherming en kan jij dit vertalen naar onze medewerkers, vrijwilligers en cliënten? Voor de organisaties Stichting Humanitas, Lelie Zorggroep en De Vijverhof, zijn we op zoek naar een Functionaris Gegevensbescherming.

Waar ga je werken?

Je gaat werken voor verschillende zorgorganisaties: Stichting Humanitas: 12 uur, Lelie Zorggroep: 12 uur, De Vijverhof: 4 uur. Voor deze organisaties ben jij de expert die toezicht houdt op de toepassing en naleving van de privacywet – en regelgeving over gegevensbescherming. Je informeert en adviseert de organisaties gevraagd en ongevraagd over hun verplichtingen en ziet toe op de uitvoering hiervan.

Je vervult een zelfstandige en onafhankelijke rol, waarbij je rapporteert aan de Raad van Bestuur van de organisaties. Ook werk je nauw samen met de juridisch adviseur(s) en verantwoordelijke(n) voor de informatieveiligheid (CISO). De Functionaris Gegevensbescherming (FG) ressorteert onder de bestuurssecretaris van Stichting Humanitas.

Meer info over de samenwerkingspartners:
De Vijverhof biedt ouderenzorg in de breedste zin van het woord. Van complexe verpleeghuiszorg tot zorg thuis in de wijk. Ieder mens beschouwen we als uniek. We vinden dat het hebben van een persoonlijke relatie de basis vormt voor goede zorg.
Lelie Zorggroep geeft kleur en ruimte aan christelijke zorg in Nederland. Met onze divisies Agathos, Curadomi en Lelie zorggroep wonen zorg en welzijn bieden wij zorg en hulpverlening die past bij onze cliënten én medewerkers.
Stichting Humanitas biedt hoogwaardige zorg en dienstverlening aan de kwetsbare Rotterdam van 18 tot 100+. Wij richten ons op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling.

Hoe ziet jouw rol eruit?

Als FG zie je toe op de toepassing en naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ben jij op de hoogte van alle ins en outs. Vanuit een onafhankelijk rol dragen jouw gevraagde en ongevraagde adviezen, rapportages en protocollen bij aan de gegevensbescherming van onze cliënten, medewerkers en andere betrokkenen. Jij bent het aanspreekpunt voor vragen en verzoeken.

Taken en verantwoordelijkheden:

• Je volgt externe ontwikkelingen rondom privacybescherming en informatieveiligheid en beoordeelt deze op mogelijkheden, risico’s en consequentie;
  • Het ontwikkelen van procedures/protocollen;
  • Je verzamelt en registreert informatie over verwerkingen van persoonsgegevens in verwerkingsregister;
  • Het beoordelen van verwerkingsovereenkomsten en adviseert verwerkers/verwerkingsverantwoordelijken met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens;
  • Het stellen van periodieke rapportages;
  • Je houdt toezicht op implementatie en naleving van het privacy-beleid;
  • Je realiseert een cultuurverandering op het gebied van privacy- en risicobewustzijn;
  • Je adviseert de Raad van Bestuur en management over de uitvoering van het privacy-beleid;
  • Je adviseert over de effecten van technologische innovaties, (grote) ontwikkel- en migratietrajecten;
  • Treedt op als intern aanspreekpunt voor privacy gerelateerde vragen en verzoeken van medewerkers, cliënten en andere betrokkenen.

Welke talenten en ervaringen neem je mee?

Ben jij oplettendheid, nauwkeurigheid en ben jij op hoogte van alle ins en outs van de wet- en regelgeving en weet jij dit vertalen naar de praktijk? Verder denk jij in mogelijkheden en oplossingen en ben je in verbinding met de organisaties.

Functie-eisen:

• Hbo-diploma of post Hbo-niveau aangevuld met ruime ervaring of kennis op academisch niveau, bij voorkeur een afgeronde privacy opleiding zoals CDPO of CIPP/E, of vergelijkbaar;
  • Ruime kennis van relevante wet- en regelgeving over privacybescherming en informatieveiligheid en-management;
  • Minimaal en aantoonbaar 2 jaar werkervaring als adviseur op het gebied van privacy- en gegevensbescherming, bij voorkeur in de gezondheidszorg;
  • Ervaring met een adviserende rol bij organisaties van vergelijkbare grootte;
  • Integriteit;
  • Sterke sociale vaardigheden zoals tact, geduld, doorzettingsvermogen, weerbaarheid, samenwerken en overtuigingskracht;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Een uitdagende baan die belegd is binnen verschillende organisaties. Stichting Humanitas is hierin penvoerder.

• Een gezellige, levendige werkplek met collega’s die je graag helpen;
  • Ruimte om jouw kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen;
  • Een contract van 28 uur per week;
  • Een salaris dat past bij de functie, conform de CAO VVT;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een smartphone, laptop, eindejaarsuitkering van 8,33%, vakantiegeld van 8%, het fietsplan en collectieve zorgverzekeringen;

De baan iets voor jou?

Het stimuleren van talent, leren en ontwikkelen; daar staan wij voor. Als je bij ons komt werken, bieden we je een professionele loopbaan en natuurlijk ook werkplezier, een goede werk-privé balans, ontwikkeling en eigen regie en ruimte om te mogen zijn wie jij bent.

Stuur onder vermelding van “Functionaris Gegevensbescherming”  je sollicitatiebrief en CV via deze sollicitatieknop Solliciteer direct of mail beide documenten naar sollicitanten@stichtinghumanitas.nl.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geplaatst. Bij geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Liever eerst even bellen voor nog wat extra info? Merel van Maren, Bestuurssecretaris vertelt je graag meer: 06-12661665. Vragen over de procedure? Neem dan contact op recruitment via 06-58948927.

Acquisitie door werving- en selectiebureaus, uitzendbureaus of anderszins naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Functionaris Gegevensbescherming