Projectleider Projectenbureau

Ben je een ware pionier die het leuk vindt om een nieuwe afdeling op te zetten die aansluit bij de nieuwe strategische koers 2030 en de wijziging topstructuur van Stichting Humanitas?  Wij hebben een leuke vacature voor een projectleider die graag de handen uit de mouwen steekt om met ons mee te bouwen. Een aantrekkelijke en zelfstandige functie in een informele organisatie waarin eigen initiatief en meedenken over nieuwe ontwikkelingen wordt gestimuleerd.

Stichting Humanitas is op zoek naar een projectleider projectenbureau voor de directie BICK (Behandeling, Innovatie, Commercie & Kwaliteit). Een aantrekkelijke en zelfstandige functie in een informele organisatie waarin eigen initiatief en meedenken over nieuwe ontwikkelingen wordt gestimuleerd. Als projectleider heb jij de opdracht om het projectenbureau binnen Humanitas vorm te geven en draag jij zorg dat alle mooie projecten worden gecoördineerd en geborgd binnen de organisatie.  Vind je het leuk om wat te kunnen betekenen voor de kwetsbare groepen in de samenleving? Lees dan snel verder!

Waar ga jij werken?

De directie BICK is het centrale kennishart en zien we als motor achter de ontwikkeling en ondersteuning bij implementatie van zorgoptimalisatie/vernieuwing en dienstverlening binnen Humanitas, altijd in verbinding en in samenwerking met medewerkers en teams. Binnen deze directie bundelen en verbinden we de krachten, kennis en professionaliteit op het gebied van kwaliteit van zorg, medische en paramedische deskundigheid, regelgeving, markt- en clientkennis, ontwikkelingen in de zorg, maatschappelijke en demografische ontwikkeling en verander- en realisatiekracht. Deze brengen we bij elkaar met een gezamenlijke agenda gericht op kwaliteit van zorg en de vernieuwing en optimalisatie hiervan. Deze directie werkt nauw samen met- en is dienstverlenend aan de zorg en welzijn & hulpverlening. Samen vormen ze een team dat het verschil maakt voor onze doelgroepen.

Je standplaats is gevestigd in het hoofdkantoor Akropolis, maar we bieden ook de mogelijkheid om hybride te kunnen werken en op verschillende locaties.

Hoe ziet jouw rol eruit?

Als projectleider heb jij de opdracht om het projectbureau binnen Humanitas vorm te geven. Jij zorgt voor duidelijke kaders en structuur. Het doel van het projectenbureau is om gezamenlijk met de lijn, voor verschillende vraagstukken daadkrachtig oplossingen te bedenken en deze te implementeren. Dit doe je in samenwerking met verschillende collega’s vanuit de directie BICK (Behandeling, Innovatie, Commercie & Kwaliteit) en andere bedrijfsonderdelen.

Het doel is dat binnen het projectenbureau in opdracht van verschillende opdrachtgevers binnen de organisatie een project tot uitvoering komt. Dit kan zowel een project zijn binnen de basis op orde als binnen de strategische agenda. Of er wordt samen met de programmamanager aan een specifieke opdracht gewerkt.

Resultaatgebieden in een notendop:

Projectenbureau:

• Je ontwikkelt het projectbureau (aantal en type medewerkers) en de taken van het projectbureau (hoeveelheid, soort, omvang etc.) à Passend bij de strategie 2030 van Humanitas;
  • Je draagt zorg voor de Implementatie Project Matig Creëren (PMC) stichting breed.

Voorbereiding projecten:

• Je verzamelt benodigde informatie, stelt een projectplan en een projectbegroting op;
  • Draagt zorg voor communicatie en bewustwording met betrekking tot het projectbureau.

Projectleiding:

• Je coördineert het toegewezen project aan en signaleert knelpunten en stuurt deze bij waar nodig is;
  • Je bewaakt de voortgang en het budget en rapporteert hierover aan de opdrachtgever;
  • Je bent eerste aanspreekpunt over het toegewezen (deel) project;
  • Evalueert en rapporteert bevindingen en aanbevelingen.

Advies en ondersteuning:

• Je verwerkt de projectresultaten en -evaluatie tot een eindrapportage voor de opdrachtgever en begeleidt de verdere implementatie;
  • Het vertalen van projectresultaten naar protocollen, richtlijnen en voorschriften en je adviseert en ondersteunt managers bij de toepassing en implementatie hiervan;
  • Je levert een bijdrage aan operationeel beleid door het doen van verbetervoorstellen ten behoeve van de projectorganisatie.

Rapportage en administratie:

• Je draagt bij aan een adequate projectvoering en stelt verslagen en (management)rapportages op;
  • In samenwerking met de lijn ben je verantwoordelijk voor de borging van het project binnen de organisatie.

 Welke talenten en ervaring neem je mee?

• HBO werk- en denkniveau met ervaring en kennis in de richting van zorgmanagement, gezondheidswetenschappen of vergelijkbaar of kennis op academisch niveau;
  • Kennis van projectmanagement en ruime ervaring op strategisch niveau;
  • (Bij voorkeur) kennis en ervaring met methodiek Project Matig Creëren (PMC);
  • Je hebt 2 tot 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol;
  • Je bent analytisch sterk en denkt makkelijk mee in vraagstukken;
  • Samenwerkingsgericht en collegiaal;
  • Je hebt een sterke persoonlijkheid en staat stevig in je schoenen;
  • Kennis van de zorg en wetregelgeving;
  • Integriteit is vereist bij het beschikken over informatie met betrekking tot het strategisch beleid van de instelling;
  • Goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Digitaal goed onderlegd.

• Gezellige, levendige organisatie met veel mogelijkheden en collegiale samenwerking;
  • Tijdelijke opdracht van een jaar;
  • Contract van 32-36 uur;
  • Een bij de functie passende salariëring conform de CAO VVT;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de beschikking over een smartphone en laptop, eindejaarsuitkering van 8,33%, vakantiegeld van 8%, een fietsplan en collectieve zorgverzekeringen;

Voor inhoudelijke vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Merel van Maren, Directeur BICK, telefoonnummer 06-12661665. Over de recruitmentprocedure kun je contact opnemen met de afdeling recruitment via 06-58948927.

Stuur je sollicitatiebrief en cv onder vermelding van “Projectleider Projectenbureau” via deze sollicitatieknop Solliciteer direct of mail beide documenten naarsollicitanten@stichtinghumanitas.nl.

Stichting Humanitas is lid van het Rotterdams Platform tegen Arbeidsdiscriminatie. Samen met andere organisaties maken wij ons sterk vóór gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt. Wij vragen iedere nieuwe medewerker om bij indiensttreding een Verklaring Omtrent Gedrag op naam van Humanitas te overleggen. Deze vergoeden wij aan je met je eerste salarisbetaling.

Over Stichting Humanitas

Stichting Humanitas (Rotterdam Rijnmond) biedt hoogwaardige zorg en dienstverlening aan de kwetsbare Rotterdammer van 18 tot 100+. Wij richten ons op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Onze kernwaarden zijn eigen regie, zoveel mogelijk zelf, betrokkenheid van naasten en denken in mogelijkheden. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 2.500 medewerkers en 1.000 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl.

Humanitas Boegbeeld

ORANJE HART COMPETENTIES

In de leiderschapspositie bij Humanitas draag je binnen je team een integrale verantwoordelijkheid en voel je je verantwoordelijkheid voor je eigen team- en Humanitas als geheel, ben je trots en koester je ons oranje hart. Dat betekent dat je:

• De interne- en externe ambassadeur van Humanitas bent in gedrag, woorden en keuzes en dus interesse hebt in alle onderdelen van onze organisatie en onze doelgroepen;
  • De Humanitas grondhouding met het daarbij behorende morele kompas draagt en uitdraagt in je eigen communicatie en handelen naar collega’s en buitenwereld;
  • De stad en haar problematieken begrijpt en relaties opbouwt met interne en externe stakeholders en hen actief met elkaar verbindt altijd gericht op het grotere belang van onze (toekomstige) cliënten;
  • Oprecht geïnteresseerd bent in de ander, de ander ziet en wilt begrijpen en je je benadering kunt aanpassen aan omstandigheden, situaties of wat de ander nodig heeft (in redelijkheid);
  • Vanuit je expertise en verantwoordelijkheid een sparringpartner bent voor collega-leiders in zowel het primaire- als ondersteunende proces;
  • Focus houdt op het resultaat, dat je vanuit je verantwoordelijkheid beslissingen durft te nemen vanuit de integraliteit en dus ook weet wanneer je collega’s moet betrekken. Dat maakt dat je soms afwegingen maakt voor het grotere belang en concessies kunt doen aan deelbelangen;
  • Vanuit een helicopterview kijkt en denkt maar ook hands-on aanpakt als het nodig is en grote plannen kan omzetten naar concrete acties en daarin volhardend bent als het niet meteen gaat zoals gehoopt;
  • De juiste balans weet te vinden tussen zelfzorg en er zijn als het nodig is, dat je paraat bent, maar ook weet in te schatten hoe hiermee om te gaan en wanneer je zelf een beroep doet op collega-leiders;
  • Lef hebt en altijd zoekt naar (minder conventionele) oplossingen om de voorwaartse beweging te blijven maken en daarmee buiten de gebaande paden kan denken en tegelijkertijd binnen de afgesproken lijnen kan handelen;
  • Je handelen en beslissingen altijd transparant zijn.